Cargo pojištění vám zajistí náhradu škody v případě poškození zboží
Spolu s převzetím zboží se dopravce zavazuje, že zásilky přepraví v pořádku. Jeho zodpovědnost za náklad upravuje mezinárodní legislativa (CMR, Haagsko-Visbyská pravidla, Hamburská pravidla, Montrealská úmluva), která však limituje případnou náhradu škody na zboží pouze z jeho brutto hmotnosti. Proto doporučujeme sjednávat si při přepravě majetkové připojištění všech zásilek (tzv. cargo pojištění), čímž předejdete finanční ztrátě při případném poškození.
Výhody našeho CARGO pojištění
- Pojistné plnění až ve výši 110 % náhrady škody a dopravného (bez ohledu na limitovanou odpovědnost dopravce).
- Nulová spoluúčast při pojistné události.
- Je sjednáváno individuálně dle povahy zboží, druhu a trasy přepravy.
- Rychlé vyřízení případné škodné události (do 15 dní od dodání všech potřebných dokladů o škodě).
- Vždy sjednán typ „Against All Risks“.
CARGO pojištění sjednáváme na vyžádání zákazníka vždy na každou přepravu zvlášť.
Pojistné podmínky
Hranice maximálního plnění náhrady škod, která vyplývá z jednotlivých mezinárodních úmluv pro různé druhy přeprav:
Mezinárodní námořní přeprava
Tento typ přepravy se řídí buď
- Haagsko-Visbyskými pravidly z r. 1968, kde je náhrada škody z odpovědnosti dopravce limitována pouze částkou 2,- SDR (XDR) za 1 brutto kg zboží nebo 666,67 SDR (XDR) za jednotku, nebo
- Hamburskými pravidly z r. 1978, kde je náhrada škody z odpovědnosti dopravce limitována pouze částkou 2,50 SDR (XDR) za 1 brutto kg zboží nebo 835,- SDR (XDR) za jednotku.
Mezinárodní letecká přeprava
Podmínky vychází z Montrealských protokolů z r. 1975, kde je náhrada škody z odpovědnosti dopravce limitována pouze částkou 22,- SDR (XDR) za 1 brutto kg zboží.
Mezinárodní železniční přeprava
Tento typ přepravy upravují právní předpisy CIM z r. 1985, kde je náhrada škody z odpovědnosti dopravce limitována pouze částkou 17,- SDR (XDR) za 1 brutto kg zboží.
Mezinárodní silniční přeprava
Silniční přeprava se řídí Úmluvou CMR z r. 1961 (u nás vyhláškou MZ z 27.11 1974), kde je náhrada škody z odpovědnosti dopravce limitována pouze částkou 8,33 SDR (XDR) za 1 brutto kg zboží.
Jak postupovat v případě, že byla vaše zásilka poškozená
1. Zkontrolujte vnější obal přepravované zásilky.
2. Zaznamenejte rozsah poškození jako výhradu do přepravního dokladu doručujícího řidiče. Sepište škodní list a poškození vyfoťte.
3. Napište e-mail nebo dopis s oznámením o škodní události a odpovědnosti dopravce. Popište v něm rozsah poškození, úbytku či ztráty a vyčíslete vzniklou škodu. Pokud možno, přiložte fotografie dokládající poškození.
4. Pošlete nám e-mail na jaro-seair@jaro-seair.cz, případně dopis na naši adresu JARO Sea & Air Services s.r.o., Jedovnická 4480/4, 628 00 Brno. My už se postaráme o vše potřebné.
Poškození zásilky nahlaste nejpozději do 7 dnů od přijetí zboží pro všechny typy přeprav.
Máte otázky ohledně pojištění při přepravě zboží? Neváhejte nám napsat, rádi vám odpovíme.