ŘÍZENÍ PROCESŮ V LOGISTICE S POMOCÍ ChatGTP
19 Zář

ŘÍZENÍ PROCESŮ V LOGISTICE S POMOCÍ ChatGTP

Štítky: , ,

Před více než rokem se diskuse o umělé inteligenci (AI) a jejím vlivu na ekonomiku a společnost omezovala převážně na odborníky. Téma však není nové a aplikace s umělou inteligencí jsou již dlouho rozšířené v soukromém i obchodním prostředí. Rozdíl je však v tom, že na trh nyní vstupuje nová generace generativní umělé inteligence, která skutečně všem ukazuje bezprecedentní rozměr toho, co je možné. Například 71 procent respondentů průzkumu průmyslové asociace Bitkom říká, že současná debata o ChatGPT má dopad na používání AI v jejich společnosti nebo na diskusi o ní. Kromě toho se polovina dotázaných domnívá, že aplikace umělé inteligence nabízejí konkurenční výhodu společnostem, které je používají v rané fázi.
Zdá se, že někteří poskytovatelé dopravních a logistických služeb to také vidí (viz průzkum DVZ). Podle studie tyto společnosti již využívají umělou inteligenci ChatGPT ve svých procesech nebo testují možné aplikace. Například hlasová umělá inteligence má být interně použita pro řízení znalostí v rámci obecné nákladní spolupráce Cargoline. Na intranetu Cargoline jsou různé manuály, databáze a další informace pro zaměstnance partnerských společností. Za účelem cíleného získání konkrétních informací musí být znalosti společnosti Cargoline zpřístupněny prostřednictvím ChatGPT, říká generální ředitel Jörn Peter Struck. To znamená, že zaměstnanci již sami nehledají zdroj informací, ale žádají chatovací software o správnou odpověď. Další možnou aplikací je zpracování informací o zásilce, například automatická odpověď na dotazy týkající se stavu.
Ve skupině Seifert Logistics Group se ChatGPT používá pro přípravu práce a podporu v oblasti marketingu a řízení uchazečů. Podle Juliana Seiferta, vedoucího oddělení standardizace a digitalizace, jsou další možnou aplikací aplikace s nízkým kódem pro digitalizaci procesů sousedících se systémy řízení dopravy a skladů. Za tímto účelem je v ChatGPT popsán proces, který je pak jazykovým softwarem převeden na programování s nízkým kódem. Může se jednat například o vstupní kontrolu zboží se snímáním obrazu. Díky těmto možnostem vidí Seifert nejnovější technologie umělé inteligence jako „enormní podporu pro interní aplikace“. Podle jeho názoru bude používání hlasové umělé inteligence brzy běžnou praxí ve všech společnostech. Dodavatelé softwaru vydávají stále více řešení, která mají integrované jazykové modely. „Nyní je třeba získat zkušenosti, abychom mohli střízlivě posoudit výkonnost systémů,“ říká Seifert. Jazykové modely, jako je ChatGPT, však nejsou vhodné například pro plánování tras, protože k tomu jsou vyžadovány jiné algoritmy.
Aplikace jsou také myslitelné v kontaktu se zákazníky a chatboti jsou jasnou volbou. Obvykle odpovídají na základní otázky s hotovými odpověďmi pomocí rozhodovacího stromu. Testuje se, zda by to bylo užitečné a zodpovědné i při převážně svobodné komunikaci. Hlasová umělá inteligence by pak mluvila se zákazníky takříkajíc individuálně. Současně musí být zajištěno, že nevymýšlí žádné informace a komunikuje s partnery zdvořile a v zájmu společnosti.
Zdroj SSL Svaz spedice a logistiky ČR. Více zde : https://www.svazspedice.cz/index.php/ssl-zpravodaje/

, ,

Vytvořilo PROFICIO

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování, analytiku a pro účely cílení reklamy.